Algemene informatie

Ons tuincomplex ligt op een mooie locatie midden in Driemond (Gemeente Amsterdam) en bestaat uit twee gedeeltes met een doorgaande weg ertussen. Het complex is 15.000 m2 groot.
De vereniging heeft momenteel ca. 80 leden. Het accent ligt op de teelt van groenten en fruit, maar veel tuinders hebben een geslaagde mix van groenten, fruit en siergewassen. Een slotenstelsel in het complex zorgt ervoor dat de meeste tuinen grenzen aan water.

De Gemeente Amsterdam is eigenaar van de grond, de vereniging is de huurder.

De voorzieningen op het terrein zijn eenvoudig maar functioneel. Een klein gebouwtje met toilet en een zitruimte. Op de tuinen zelf is geen stroom, rioolaansluiting of leidingwater beschikbaar. Vóór het complex is voldoende parkeergelegenheid.

De tuinen zijn 20 tot 240 m2 groot. De grondsoort is rivierklei. Een drainagesysteem zorgt ervoor dat ook bij overvloedige regenval de grond bewerkbaar blijft. Veel tuinen zijn door de huurders voor eigen rekening voorzien van een kas. Het complex is niet opengesteld voor het publiek.

Het bestuur vergadert elke zes weken. Eénmaal per jaar, in februari, is er een Algemene Ledenvergadering waarin beleid, financiële verantwoording en begroting worden besproken door de aanwezige leden.

Jaarlijks vinden meerdere tuincontroles plaats. Klik hier voor meer informatie over deze controles.